Malaysian living in Qatar
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mayat bayi ditemui di rumah kosong

+3
Chian
kutu_beramboi
rizi the doll
7 posters

Go down

Mayat bayi ditemui di rumah kosong Empty Mayat bayi ditemui di rumah kosong

Post by rizi the doll 2009-10-20, 10:18

ALOR SETAR 19 Okt. - Seorang pelajar kolej perubatan ditahan kerana menyembunyikan kelahiran bayi perempuannya yang telah mati di sebuah rumah kosong di Jalan Kedondong, Pokok Sena, dekat sini Jumaat lalu.

Bagaimanapun rahsia suspek berusia 25 tahun terbongkar selepas dia mendapatkan rawatan di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini, sehari selepas itu, akibat mengalami pendarahan dalaman.
Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Kota Setar, Deputi Supritendan Fiesal Libertus Abdullah berkata, doktor yang mengesyaki sesuatu telah mendesak suspek agar menceritakan perkara sebenar.
''Suspek akhirnya mengaku melahirkan bayi dan doktor itu kemudian menghubungi polis. Polis yang pergi ke lokasi menemui bayi perempuan dibalut dengan kain sari," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
Beliau berkata, siasatan mendapati suspek sedang menjalani latihan praktikal di sebuah hospital di negeri ini dan meninggalkan bayi yang cukup sifat itu pada Jumaat.
Fiesal Libertus berkata, kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran.
Menurutnya, mayat bayi terbabit dihantar ke HSB untuk bedah siasat dan siasatan awal menemui kesan retakan di bahagian kepala bayi itu tetapi belum dapat dipastikan puncanya.
''Suspek pula ditahan di wad hospital untuk rawatan lanjut sementara polis menunggunya sembuh untuk menahannya bagi membantu siasatan," katanya.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1020&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_15.htm

Apa nak jadi lah ngan Dunia skang nie?
rizi the doll
rizi the doll

Number of posts : 347
Registration date : 2008-11-18

Back to top Go down

Mayat bayi ditemui di rumah kosong Empty Re: Mayat bayi ditemui di rumah kosong

Post by kutu_beramboi 2009-10-20, 10:35

ish ish ish ishhhh.....
Mad
kutu_beramboi
kutu_beramboi

Number of posts : 597
Registration date : 2008-09-10

Back to top Go down

Post by Chian 2009-10-20, 14:10

Nauzubillah.

Chian

Number of posts : 551
Registration date : 2009-04-05

Back to top Go down

Post by Wak 2009-10-21, 12:54

Astaghfirullah hal azim...

Sad
Wak
Wak

Number of posts : 471
Registration date : 2008-12-17

Back to top Go down

Post by torque 2009-11-20, 05:41

dok kat malaysia sekarang ni, cabarannya besar.. terutama yg dah ada famili sendiri..
sosial pun boleh tahan la kat Malaysia skrg ni.. kat Qatar pulak macamana??
torque
torque
Newbies
Newbies

Number of posts : 12
Registration date : 2009-11-20

Back to top Go down

Post by Chian 2009-11-22, 05:45

Secara am, rasanya kat Qatar ni masih terkawal. Merempit jarang-jarang ada nampak tapi tak de la sebanyak kat tempat kita coz penalty kat sini berat sangat2. Sama juga, tak nampak bebudak lepak ramai-ramai kat Depan Shopping Complex.

Chian

Back to top Go down

Post by torque 2009-11-22, 08:13

so.. kalau cm2 rasanya sosial kat qatar lagi ok la compare dgn mesia.. ??
torque
torque
Newbies
Newbies

Back to top Go down

Post by Chian 2009-11-22, 08:37

Yes Bro ....... I tend to agree with that conclusion. Very Happy

Chian

Back to top Go down

Post by torque 2009-11-22, 09:26

baru la lega sikit rasanya nak kesana.. flower
torque
torque
Newbies
Newbies

Back to top Go down

Post by SpectraGuy 2011-03-07, 03:25

in MY, this is considered norm.
murder, drug, rape, out-of-wedlock activities & many more are part of MY lifestyle now.
in MY, if you want to marry your son/gal to his/her partner, it is adviseable that you search thru every online material to ensure that person doesn't even have nude pictures.
Cool

and there is always a case that no matter how parents object to the marriage proposal, the couples go all out & get married. so when they have kids, it is normal when their kids' buddies come & tell them - "hey, you want to see your dad/mom genital?"

lesbianism has become acceptable way of life. my neighbour is Malay lady... and you know the rest. in a family circle of someone I dearly know has sister who already got 2 children...and you know the rest. you walk out in KL town specifically, if it is normal to see intimate actions of couples who happen to be Malay.

my niece goes to 'kebangsaan' school & she says to me reqularly that her friends thought it is normal if they 'do' it. i guess television does contribute to that idea as well. peer pressure is a standard lifestyle component anyway.

my wife's cousin is a full fledged school counsellor. and trust me, his encounter with school children's problem... well, nothing surprises me anymore.

if you talk about office environment, it is normal to have FB. nope, not Facebook but Fu*ck Buddy. it is sporadic sexual relationship betwen 2 persons or more than that. at some points, orgy is encouraged.

to make quality time with family (which includes Quran class, bonding activities etc) are considered luxury in MY. almost all parents in MY have to be working parents. yes, your spouse have no choice but to work if you want to ensure survival for your family & children. so, less time with children means less family values being shared with kids; in the end children absorbs values from TV, nanny, friends etc.

well, those who get the opportunity to migrate especially in Middle East, you may want to fully utilize your chance. there are hundreds in MY wanting to migrate. Tough luck so far.

after GE coming soon, things will be worse. whoever in MY is destined to face the hardship.

SpectraGuy

Number of posts : 114
Registration date : 2011-02-27

Back to top Go down

Post by Chian 2011-03-07, 08:19

Woo macam cerita dadah je ni. In 1970s ....... dengar orang jauh2 je yang terjebak. Sekarang, sedara mara, jiran dan orang yang terdekat pun ada yang terjebak.

Nauzublillah ....... Minta jauh. Mad

Chian

Back to top Go down

Post by SpectraGuy 2011-03-07, 08:39

Chian,

yes, minta jauh dari ni semua. but the challenges are getting bigger day by day.

kalau kes2 murtad lagi dahsyat.. it is standard issue.. i even told my Scottish friend in Qatar (he just got converted in 2008 back in London) that while daawah activity can be eligible among non-believers, we have tough task for existing Moslems; they just don't see the oneness of God & hardly can withstand God's testings.

it is simply like this - if you want to set up a biz, it is as easy as ABC. but to sustain the biz, it is not that easy.

same thing with faith. in MY, faith is considered "something we should learn". but when it comes to full-fledged practise, it is a taboo.

unreported cases of out-of-wedlock childbirth are disturbing. some of them of course are not reported in mainstream media.

who knows, things that i fear the most can happen to persons i love. i hope Allah never abandons me for whatever reason. i hope Allah can provide me enough mechanism to protect persons i love from all these of problems.

SpectraGuy

Number of posts : 114
Registration date : 2011-02-27

Back to top Go down

Post by kobbera 2011-03-07, 14:23

Baca smua ni tringat lak kt member sekampung... kat Kg manis je bertudung, berbaju kurung... dpt la die keje kt K.L Lumpur kata org.... last2 jumpe kt KL tgh duk masyuk je berpeluk ngan jantan dengan mulut bau arak.....mata lalok....katanya duk srumah ngan jantan tu.... hilang smua malu.. baju pun dah tak brape cukup kain... klu balik kampung kt pantai timur tu tau plak bertudung... cover katanya.... yg macam ni la yg duk buang hasil "titik peluh" merata2, celah longkang la, sungai la, tong sampah.. ksian budak2 yg kene buang tu, dah jadi mcm trend plak... baru je celik mata tgk dunia tp dah........
drpd buang merata bagi je aku biar aku bela... (xleh tgk gmbr mayat2 bayi yg baru lahir dah dibuang.. tkeluar airmata lelaki ni)
kobbera
kobbera
Newbies
Newbies

Number of posts : 11
Registration date : 2011-01-27

Back to top Go down

Post by kutu_beramboi 2011-03-07, 14:49

Sad
kutu_beramboi
kutu_beramboi